Lina Stergiou, “ΑΘΗΝΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ. Athens Here and Now,” in special issue, Architektones – the Association of Greek Architects Journal 16 (October 2015): 8-9.

 
Οι περισσότερες θεωρίες κοινωνικής ψυχολογίας επικεντρώνονταν ως πρόσφατα στον εξατομικευμένο αυτοπροσδιορισμό, την αυτοσύλληψη με βάση την ατομική ταυτότητα. Πιο σύγχρονες διαπολιτισμικές αντιλήψεις έφεραν στο προσκήνιο την ιδέα ότι το συνδέομαι και το ανήκω δεν δημιουργούν μόνο συσχετισμούς μεταξύ εαυτού και άλλων, αλλά αποτελούν σημαντικές πηγές του τρόπου με τον οποίο ο εαυτός κατασκευάζεται. Για τους Brewer και Gardner (1996), οι πηγές του αυτοπροσδιορισμού δεν είναι μόνο η ατομική, αλλά και η συσχετική και η συλλογική ταυτότητα. Οι ταυτότητες αυτές παρουσιάζουν μια εύθραυστη ισορροπία, όπου ο βαθμός προτεραιότητας της μιας ως προς μια άλλη μεταβάλλεται ανά περιόδους και στο ίδιο το άτομο, ενώ δύναται να αρθρώσουν αυτόνομα συστήματα αυτοπροσδιορισμού, αντίθετα ή αντιφατικά μεταξύ τους. Η φύση του συσχετισμού των συστημάτων αυτών αποτελεί ζήτημα διαφορετικών θεωρητικών προσεγγίσεων, μια από τις οποίες υποστηρίζει ότι αποθηκεύονται σε διαφορετικές περιοχές της μνήμης (Trafimow, Triantis, Goto, 1991). Σύμφωνα με τους Brewer και Gardner (1996) μια συλλογική ταυτότητα σε προτεραιότητα κατευθύνει όχι μόνο τον αυτοπροσδιορισμό, αλλά, κατ’ επέκταση, το αξιακό σύστημα, τις πεποιθήσεις, και τις γνωστικές εκπροσωπήσεις της κοινωνίας. Ένας κυρίαρχος τύπος ταυτότητας, και το στοιχείο βάσει του οποίου σχηματίζεται, δύναται να μεταλλάξει τις κοινωνικές προσλαμβάνουσες, έχοντας δυναμικές κοινωνικές ιδιότητες. Οι παραπάνω θεωρήσεις αποτέλεσαν τη βάση της έρευνας ‘Αθήνα Εδώ και Τώρα,’ η οποία είχε ως στόχο την ενδυνάμωση της συνοχής του κοινωνικού ιστού, αλλά και των πιλοτικών της δράσεων που διερεύνησαν το στόχο αυτό μέσω χωρικών και καλλιτεχνικών πρακτικών.